BEE-BOT ÎN ACȚIUNE!

Da, în acțiune, într-o stație de lucru,
nu într-o stațiune!

Sunt o albinuță, ieșită dintr-o cămăruță cu idei. Vino să te joci cu mine dacă vrei! Mă găsești aici din luna lui Gerar până când dau florile de tei. Ei, cum unde? Aici, într-o sală cu vreo 18 pitici, elevi în prima clasă de școală primară.

Uite la ce mă pricep! Știu să mă orientez pe trasee fără pericole, iar pe altele, știu să ocolesc obstacole. În toate drumurile mele, rezolv teme și probleme matematice pentru copiii fără … fețe apatice. De vrei să te numeri printre ei, hai joi la noi! Ei, cum în care joi? A treia din luna lui Gerar, de notat în calendar. Atunci te invit să pășești odată cu mine pe covorașele fermecate, având traseele marcate. Știi tu! Traseele despre care tocmai îți spuneam că mă provoacă să rezolv muuuulte probleme propuse de un anume Încurcă-Minți. Acestea sunt pentru fiecare copil cuminte și iute la minte. Ah! Era să uit! Încurcă-Minți vine din lumea numită STEAM. Acolo poți intra, în ritmul meu de roboțel programat. Așadar, orice școlar poate ajunge lesne la răscrucea de drumuri dintre Științe, Tehnologie, Inginerie, Arte și Matematică.

                                                                                                         Semnat,

                                                                 BEE-BOT, zisă și POT

P.S.
Vezi? Ți-am spus eu? Covorașele cu traseele marcate sunt de-a dreptul fermecate. E destul să intri în joc și ai să vezi cu Matematica te prinde la mijloc. Cumva-cumva, ai să simți și strânsoarea Cuvântului, fără de care n-ai putea verbaliza repere în spațiu și timp și nici n-ai putea vorbi despre lungimea unor drumuri cam cât … niște tacâmuri. Hm! Atât de lungi se văd ele pe spațiile noastre de joacă presărate cu obstacole ‒ obstacole reale și unele „decupate” din cartea de … mate.

Testimoniale

Cine stă prin preajmă noastră poate observa că suntem încântați de jocurile desfășurate în jurul albinuței Bee-Bot. Mersul ei agale, dar bine direcționat, pe covorașele viu colorate și bogate în marcaje sau în imagini ne captează atenția și ne stârnește curiozitatea aceea care ne aprinde ochii. Așa apare interesul pentru povești inventate, de spus cap-coadă și de pus în desene pe hârtii ca niște pârtii. Așa apare interesul pentru calcule matematice, dublate de exerciții de orientare în spațiu și în timp, respectiv de localizare în spațiu. Așa se construiesc poduri trainice între activitățile propuse în special de micii școlari povestași și trei discipline de studiu alese ca fond de lucru colaborativ: Comunicare, Matematică și explorarea mediului, Arte vizuale. Așa se consolidează anumite abilități indispensabile pe terenurile denumite Aritmetică, Geometrie și Comunicare. Da, Aritmetică … magnetică, Geometrie aplicată și Comunicare programată în limbajul 3C: clar, coerent, conștient. Așa se deschid porți spre noile tehnologii și spre industriile creative. Da, între acestea și viitoarele activități (re)creative e un buton ce transmite o comandă … fără telecomandă: GO!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *